Zdrowa szczawiowa z jajkiem .

Z racji tego, że jestem fanką zup i obiad bez zupy dla mnie to nie obiad postanowiłam przedstawić Wam jedną z moich ulubionych.

Szczawiowa z jajkiem. Szczaw co prawda jeszcze ze słoiczka, ale nie mogę się już doczekać na świeży.

Wtedy zupa jest bez porównania lepsza i typowo wiosenna.

PRODUKTY

włoszczyzna

udko z kurczaka

szczaw śwież lub w słoiczku

jogurt grecki lub śmietana

jaja

łyżeczka masła

pieprz ziołowy

Vegeta natur

Przygotowanie:

Z włoszczyzny i mięsa przygotuj wywar jak na rosół. W osobnym rondlu rozpuść masło i przesmaż na nim szpinak (będzie smaczniejszy) Jeśli jest to szpinak ze słoiczka to najlepiej zanim go dodasz do masła przetrzyj przez sito bo szpinak lubi mieć łyko a potem raczej mało przyjemne i estetyczne wyciągać je z zupy🙂

Jak szczaw się przesmaży dolewamy całość do wcześniej przygotowanego wywaru doprawiamy i gotujemy jeszcze ok 10 min. Na koniec dodajemy śmietanę lub jogurt, co kto lubi. Ja dodałam jogurt grecki by była mniej kaloryczna . A i jeszcze jedna ważna sprawa. zupę zabielamy dopiero jak ostygnie, po to by się nie zważyła .

Podajemy z jajkiem. Do tego pysznie smakują ziemniaczki z podsmazonym boczkiem i koperkiem. Jakie zrobiłam mojemu synkowi . Ja niestety zjadłam tylko z jajkiem ale mimo to była pyszna!

Szczawiową polecam fanom kwaśnych zup . Mówią też, że dobra jest po imprezie na drugi dzień:) I tak sobie właśnie myślę… może się wam przyda ten przepis bo przecież zbliża się czas błogiego lenistwa i imprez przy grillu zakrapianych zimnym piwkiem .

SMACZNEGO

3 uwagi do wpisu “Zdrowa szczawiowa z jajkiem .

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

