Trening – domowy interwał

Jadąc na uczelnię lubię sobie poczytać w autobusie. W tym tygodniu dopadłam listopadowy numer „Happy”

Znalazłam w nim fajny artykuł o ćwiczeniach interwałowych. Z racji tego, że sama ćwiczę interwały zaciekawiłam się nim i postanowiłam się z Wami nim podzielić.

Artykuł przygotowany przez trenerów personalnych Joannę i Dariusza Brzezińskich.

„Celem treningu interwałowego (również modnego aktualnie crossfitu) jest poprawa kondycji, wydolności organizmu oraz siły. Dzięki niemu wzmacniają się mięśnie i polepsza funkcjonowanie aparatu ruchu (układu szkieletowego)- czyli rośnie Twoja sprawność. Trening ten również możesz potraktować jako spalający tkankę tłuszczową . Pamiętaj jednak, że wszystkim ćwiczeniom o tak dużej intensywności towarzyszy produkcja greliny – hormonu odpowiedzialnego za uczucie głodu.

Aby tracić na wadze musisz komponować swoją dietę, wybierając produkty o niskim indeksie glikemicznym.

Uwaga! Aby w pełni korzystać z dobrodziejstw tego treningu, musisz być w 100% sprawna fizycznie. Nie możesz mieć problemów z kręgosłupem, ani nadciśnieniem (najlepiej poradź sie lekarza jeśli ci coś dolega).

Ćwiczenie 1

Ćwiczenie 2

Ćwiczenie 3

Ćwiczenie 4

Ćwiczenie 5

Trenerzy zalecają wykonywać od 3 do 6 bloków ćwiczeń, robiąc po każdym przerwę.  Jeżeli poczujesz zmęczenie,albo masz zbyt wysokie tętno, odpocznij aby Twój oddech wrócił do normy.

Wrażenia:

Ja zrobiłam 3 bloki  wykonując tylko po 10 powtórzeń każdego ćwiczenia. Powiem Wam,że zmęczyłam się konkretnie. Mogę porównać do zmęczenia po „TURBO” Ewy Chodakowskiej. A ćwiczyłam w sumie 17 min. Polecam dla osób zaawansowanych. trening moim zdaniem nie należy do łatwych .

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

