Skąd brać warzywa i owoce? Czy wszystkie są zdrowe?

Dziś temat, który nurtuje mnie od dłuższego czasu. Wszędzie słyszymy, że jedzenie warzyw i owoców jest zdrowe. Nie wiem jak Wam, ale kiedy ja idę do warzywniaka, to odechciewa mi się „zdrowo” odżywiać. Wszystko jakieś takie sztuczne, piękne, każda marchewka idealnie równa, gładka, jabłka błyszczące, tak samo inne warzywa i owoce. Kiedyś pan w warzywniaku zapytał mojego męża, czy chce jabłka z zeszłego roku czy jeszcze z poprzedniego. Mąż był co najmniej zdziwiony, że jabłka sprzed 2 lat są jeszcze w sprzedaży.

Coraz więcej lekarzy nie poleca jedzenia straganowych warzyw i owoców. Podobno wywołują uczulenia, bo jest w nich bardzo dużo chemii. Obawiam się, że lekarze mają rację. Znam człowieka, który uprawia różnego rodzaju warzywa. W ogóle nie liczy się dla niego zdrowie i bezpieczeństwo innych ludzi, tylko zysk. Np. żeby mieć piękną kapustę, obsypuje ziemię wokół niej gruba warstwą nawozu. Jest to bardzo przykre, bo sama często korzystam kupionych z warzyw i owoców. Kiedy tylko mam możliwość, kupuję ze sprawdzonych źródeł.

Oto kilka zdjęć warzyw i owoców uprawianych bez nawozów i oprysków, może nie wyglądają najpiękniej, ale wierzcie mi, smakują inaczej (czyt. lepiej) niż te kupione w sklepie:

Mieszkając w mieście, nie jest łatwo znaleźć zdrowe warzywa i owoce. Zawsze można jednak zrobić wypad za miasto i tam łatwiej o zdrowe rzeczy. Życzę Wam dobrych owocowo-warzywnych wyborów.

Asia

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

