Co jest w życiu najważniejsze?

Moja pięcioletnia córka często pyta: „Mamo, co jest w życiu najważniejsze?” Dzieci zadają trudne, czasami niewygodne pytania. Dorosłym może brakować odwagi, żeby zadawać sobie proste pytania. Np. Dlaczego mieszkam tu gdzie mieszkam, dlaczego jeżdżę takim samochodem, dlaczego mam to co mam lub dlaczego czegoś nie mam? Czy zastanawiasz się dlaczego godzisz się na pewne rzeczy? Dlaczego przyjmujesz, że tak powinno być? Żałuję, że dopiero od niedawna zadaję sobie takie pytania. Byłabym z pewnością w innym miejscu. Zadawanie sobie pytań jest trudne, ale powoduje, że szukamy odpowiedzi, szukamy rozwiązań i dzięki temu jesteśmy w stanie coś w swoim życiu poprawić. Jedno z pytań, które sobie zadaję, to „Dlaczego się denerwuję? Co mi to robi? Czy świat się skończy z tego powodu (gdy np. ucieknie mi autobus, ktoś powie mi coś niemiłego, czy ktoś wepchnie się przede mną w kolejce)? Zastanawiam się, co mogę zrobić, żeby następnym razem nie doszło do takiej sytuacji lub jeśli taka sytuacja mi się przydarzy, co wtedy zrobię, jak zareaguję, przecież mam prawo wyboru.

Wracając do pytania mojej córki. Kiedy słyszę to pytanie, zaczynam się zastanawiać, co tak naprawdę jest najważniejsze. Czy w ogóle można powiedzieć, że jest taka jedna najważniejsza rzecz, czy jest tych rzeczy może kilka? Odpowiedź na to pytanie wg mojej córki jest prosta. Kiedy ja tak zastanawiam się, moja córka nie doczekawszy się odpowiedzi, mówi wtedy: „Zdrowie mamo, zdrowie jest najważniejsze”. Ja podpisuję się pod tym. Kiedy jesteśmy zdrowi fizycznie i umysłowo, to wszystkie inne rzeczy są możliwe do zdobycia – pieniądze, rozwój, wykształcenie, podróże. Wystarczy chcieć i podejmować działania.

Jak zatem zadbać o swoje zdrowie? Trzeba zdrowo się odżywiać (patrz w zakładce „Zdrowe produkty” i „Program Naturalnej Utraty Wagi”) i być aktywnym (patrz zakładka „aktywność”) oraz dbać o swoją psychikę poprzez ćwiczenia umysłu i odpowiednie odżywianie, bogate m.in. w kwasy Omega 3.

Do zdrowia dodałabym jeszcze jedną rzecz, która wg mnie jest niezbędna w życiu, dla mnie jest to miłość. Miłość do świata, do innych ludzi i do samego siebie.

Takie jest moje aktualne spojrzenie na ten temat.

Asia

 

2 uwagi do wpisu “Co jest w życiu najważniejsze?

  1. zgadzam sie w pełni!!! czasem ciezko jest pogodzic dbanie o siebie z dbaniem o najblizszych niestety,ale zawsze trzeba pamietac o tym ze nie ma nic cenniejszego od zdrowia,bez niego nie zdobedziemy nawet tych ”malych” luksusów.pozdrawiam🙂

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

