Przepis na śledzie

Przepisów na śledzie jest mnóstwo i każdy z nas może tak na szybko coś wymyślić i połączyć śledzie ze swoimi ulubionymi składnikami. Od czego zacząć? Od kupienia płatów śledziowych w zalewie solnej, warto kupić je w sprawdzonym sklepie, tak aby były świeże. Ja w swoim sklepie za 3 płaty zapłaciłam około 5 zł, więc inwestycja jest niewielka. Śledzie trzeba wymoczyć, ja zalewam je zimną wodą i zostawiam na noc, inaczej będą bardzo słone.

Składniki:

2, 3  wymoczone płaty śledziowe

1/4 czerwonej papryki

1, 2 ogórki kwaszone

1 cebula

ogórek kwaszony

5 czarnych oliwek

olej słonecznikowy (lub jakaś oliwa)

Przygotowanie:

Śledzie kroimy w paski o grubości około 1,5 cm i przekładamy do miski. Kroimy cebulę w plasterki lub kostkę w zależności od upodobań i dodajemy do śledzi. Następnie kroimy w drobną kostkę paprykę i ogórek, oliwki w plasterki i dodajemy do śledzi. Zalewamy olejem i odstawiamy na min. godzinę, tak aby składniki zmiękły. Podawać z chlebem.

3 uwagi do wpisu “Przepis na śledzie

  1. Pingback: Śledź – czy warto go jeść ? | W Stylu Wellness

  2. Witam,
    po obejrzeniu filmiku „Dziarski dziadek” zaczęłam szukać informacji na temat śledzi i trafiłam i tak trafiłam tutaj. Ostatnimi laty bardzo zaniedbałam śledzie, a to samo zdrowie. Czas do nich wrócić. Dzisiaj niezwłocznie zakupię słoik i uraczę rodzinkę przepisem, który tutaj umieściłaś.
    Dziękuję i pozdrawiam.

    Ps. Mamy podobne podejście do życia, w zgodzie z samym sobą i ze zdrową dietą. Obecnie jeszcze samodzielnie nie prowadzę kuchni, ale już latem będę i mam mocne postanowienie gotować zdrowo i nawet nie popularne rzeczy ( kasze, groszek) podawać w formie smacznej dla dzieci i dużych dzieci czyli męża.
    :):):)

    • Moniko, polecam śledzie. Naprawdę można je przygotować na wiele sposobów. Ostatnio bardzo dużo osób wyszukuje tematu śledzi i jak widzisz to ciągle temat nieśmiertelny na moim blogu. Mam już kilka nowych przepisów w przygotowaniu które wkrótce pojawią się na moim blogu. Pozdrawiam🙂

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

