Naleśniki z mąki graham przepis

Od kiedy zaczęłam interesować się zdrową żywnością, staram się aby każdy posiłek był bardziej wartościowy. Dziś zrobiłam naleśniki z mąką graham. Oto mój przepis:

Składniki na ciasto (dla kilku osób):

około 3/4 szklanki pszennej mąki graham

około 1/2 szklanki zwykłej mąki pszennej (jeśli wolisz możesz  odwrócić proporcje i dać pół szklanki mąki graham i 3/4 zwykłej)

1-2 jajka

mleko

olej do smażenia

Składniki na farsz:

25 dag  półtłustego białego sera

garść rodzynek

jogurt naturalny (ja użyłam jogurtu typu greckiego)

2-3 łyżeczki cukru

Przygotowanie:

Na początku namocz rodzynki w ciepłej wodzie, potem zabierz się za przygotowanie ciasta na naleśniki. Jeśli masz swój sprawdzony sposób przygotowania ciasta na naleśniki, to zrób tak jak lubisz. Ale możesz też wypróbować mój sposób. Do miski wbij jajka, wsyp obydwie mąki, zacznij dodawać mleko cały czas mieszając łyżką. Dodawaj mleko małymi porcjami. Na początku będzie gęste i ciężko będzie Ci mieszać. Za każdym razem kiedy dodasz mleko dokładnie wymieszaj. Dodaj tyle mleka aby uzyskać odpowiednią konsystencję, powinna nie być za gęsta. Usmaż naleśniki na oleju nakładając bardzo cienką warstwę  na patelnię. Przygotuj farsz. Ser  przełóż do miseczki, dodaj 2 łyżki jogurtu i wymoczone rodzynki oraz cukier. Wszystko razem wymieszaj.  Naleśniki posmaruj serem i zawiń.

Smacznego.

Nie mam jeszcze swojej ulubionej mąki graham, póki co wypróbowałam tylko jeden rodzaj. Czy ktoś może polecić dobrej jakości mąkę graham i mąkę żytnią. Przymierzam się do pieczenia chleba i zależy mi na dobrej mące. Będę wdzięczna za informacje.

Jedna uwaga do wpisu “Naleśniki z mąki graham przepis

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

