Dietetyczne ciasteczka

Uwielbiam słodycze, ale jedzenie ich, niestety może przysporzyć dodatkowych kilogramów. Najlepiej byłoby, gdyby słodycze były odżywcze, zdrowe i nie tuczyły. Postanowiłam zrobić ciastka o obniżonej zawartości cukru – dietetyczne i odżywcze. Pomagała mi w tym moja 5-cio letnia córka. Przepis wymyślałam na bieżąco, więc były obawy, że coś nie wyjdzie, ale przynajmniej spędziłyśmy razem trochę czasu. Ciastka wyszły dosyć twarde, ale ja właśnie takie lubię. Zresztą innym domownikom też smakowały i szybko znikły z talerza.

Składniki:

szklanka mąki pszennej graham

szklanka białej maki

pół szklanki cukru

2 jajka

2 łyżki jogurtu naturalnego

garść pestek słonecznika

garść płatków owsianych

woda

ew. dżem

odrobina oleju do posmarowania blachy.

Do ciasteczek nie dodałam proszku do pieczenia i margaryny, chciałam, żeby były zdrowsze.

Wykonanie:

Do miski wsyp mąkę ale nie całą, dodaj cukier, ziarna słonecznika, płatki owsiane i jajka, wymieszaj. Dodaj jogurt oraz tyle wody, żeby powstała dosyć rzadka konsystencja. Wymieszaj dokładnie. Dodawaj teraz resztę mąki tak, żeby uzyskać gęstą konsystencję, tak jak na pierogi. Teraz przełóż ciasto na stolnicę, podsyp mąką i zagnieć. Ciasto rozwałkuj tak cienko jak na pierogi i wycinaj ciastka w dowolnym kształcie. Możesz położyć na wierzch ciastek odrobinę dżemu. Ja użyłam dżemu czereśniowego. Piec w temperaturze 170 stopni około 20 min.

dietetyczne ciasteczka

Smacznego.

Asia:)

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

