Sen a odchudzanie

Z pewnością wiele osób wie, że sen jest bardzo ważny, ale nie każdy wie, że ilość snu ma wpływ na naszą wagę.  Specjaliści są zgodni co do tego, że normalny, dorosły, zdrowy człowiek potrzebuje około 8 godzin snu w ciągu doby, przypadającego na porę nocną. Co się dzieje, kiedy jesteśmy niewyspani lub jakość snu jest nienajlepsza?

Niedobór snu powoduje nadmierne uczucie głodu i skłonność do podjadania. Zjawisko to wynika ze zmian hormonalnych jakie zachodzą w organizmie, gdy nie otrzyma on wystarczającej ilości snu.

W organizmie występują dwa hormony odpowiedzialne za uczucie głodu: leptyna i grelina. Hormony te działają przeciwstawnie do siebie:

  • Leptyna, wydzielana w komórkach tłuszczowych, hamuje uczucie głodu
  • Grelina, produkowana przez żołądek, wzmaga uczucie głodu.

Ostatnie badania wskazują, że niedobór snu powoduje wzmożone wydzielanie greliny, czyli hormonu odpowiedzialnego za uczucie głodu. Powoduje to, że osoby nie dosypiające jedzą więcej. Dodatkowo, osoby te znacznie częściej wybierają słodkie przekąski.

Sen pomaga regulować wszystkie funkcje organizmu, z apetytem i metabolizmem włącznie, a zaburzenia snu zwiększają apetyt i spożycie kalorii.

Wiadomości pochodzą ze stron http://www.oriflame.pl oraz www.punktzdrowia.pl

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s