Liwia i jej Styl Wellness szyty na miarę.

Witajcie,

Jakieś dwa tygodnie temu moja koleżanka Liwia zapytała mnie bym pomogła jej  jakoś uporządkować dotychczasowy styl życia. Poprosiła mnie o to czy nie była bym jej osobistym trenerem. Takim, co to zrozumie. Pomoże kontrolować  przyjmowanie leków dostosuje sposób jedzenia konkretnie pod nią i jej rodzinę pomoże znaleźć odpowiednią aktywność,  która będzie  przyjemnością. Jednym słowem poprowadzi do zmiany w życiu (zmiany na stałe)

A o to moja pierwsza pacjentka🙂 świątecznie.

Główne cele:

  • Zmiana sposobu odżywiania
  • Pomoc w doborze aktywności i wprowadzenie jej na stałe.
  • Zrzucenie kilku kilogramów w zdrowy sposób bez diety
  • Kontrola płynów

Na początku zamarłam, bo nigdy nie prowadziłam nikogo indywidualnie aż tak dokładnie, a u Liwii dochodzi jeszcze problem tarczycowy, więc z gruntu wiem, że nie jest to łatwe.

Ale stwierdziłam

„Raz kozie śmierć”. Dziewczyna potrzebuje pomocy. Skoro o nią mnie prosi to znaczy, że mi ufa i wierzy. Trzeba jej pomóc i tak to się zaczęło.

Kazałam jej zrobić pomiary

I zapisać z datą.  Założyć dziennik diety i prowadzić regularne zapiski jeszcze tydzień przed rozpoczęciem programu. ( Chodziło mi o zweryfikowanie tego, co zjada, gdzie je i jak je) Zapisać aktywność i to jak wygląda jej przykładowy dzień.

Potem dowiedziałam się, co jest jej największą słabością, z czym się boryka, co jej sprawia trudność,  co może jeść, czego nie, jaką aktywność wchodzi w grę, co nie przejdzie. Jednym słowem przeprowadziłam bardzo szczegółowy wywiad i na tej podstawie stworzyłam plan działania.

Plan Liwii:

Jedzenie:

W posiłkach nie ma wykluczeń. Czyli: nie rezygnujemy całkowicie z niczego, bo jestem tego zdania, że organizmowi do prawidłowego funkcjonowania potrzebne jest wszystko. Wszystko tylko pozamieniałyśmy na zdrowe. Kaloryczność dzienna 1600 -1800 kalorii posiłki wg. modelu talerza.

Czyli: Białe pieczywo i makarony  na razowe.

Cukier w postaci rożnego rodzaju batonów i innych słodyczy, które są słabością Liwii zamieniłam na gorzką czekoladę (od święta) jogurty naturalne z owocami, koktajle natural balance i galaretki domowej roboty. Zrezygnowałyśmy  z cukru do herbaty i kawy.

Tłuszcze tylko zdrowe olej i oliwy. Masło w niewielkiej ilości tylko do kanapek.

Biała mąka zamieniona na taką z pełnego przemiału.

Wprowadziliśmy dużo nasion kiełków, warzyw do posiłków owoców, kefirów, maślanek, dobrych ziaren.

Jeśli chodzi o mięso to: indyk, i raz w tyg. wołowina. kurczak  no i   RYBY! Napiszę to wielkimi literami, bo dla mnie ryby to klucz do zdrowej diety.

Liwia dostaje ode mnie plan przygotowany nie tylko pod nią, ale jej cała rodzinę, dlatego, że wiem jak bardzo trudne jest pracować zawodowo, realizować swoje pasje ogarnąć wszystko w domu i jeszcze gotować 2 obiady albo nawet 3 jak czasem słyszę. A w tym przypadku chodzi nam o konkretną zmianę dla całej rodziny, zmianę  która będzie stylem życia a nie tylko chwilowym kluczem do celu.

Jeśli chodzi o aktywność to codziennie 30 min aktywności (to nie musi być nic specjalnego) Grunt to sie ruszać, czyli szybki marsz do pracy i z pracy i po zakupy. Efektywne i intensywne sprzątanie w domu, odgarnianie śniegu itd. Grunt to sie ruszać! 3X w tyg. Liwia ma sie porządnie spocić się, więc….. Poszła na aerobik 2x w tyg. i 1 raz, w tyg. na zumbę. Pomyślicie,  czemu do klubu??? To jej wybór. Lepiej jej się motywuje w grupie i widzę, że dobrze jej to robi, dlatego wybrała sobie taką aktywność właśnie.

Do tego kontroluje jej leki, suplementy, i płyny, (ponieważ mnie o to prosiła i ma z tym problem)

Co drugi dzień rozmawiamy i kontroluję jej zmiany? Codziennie zdaje mi raport z całego dnia i sama pisze o sobie to w swoim dzienniku. To już dwa tygodnie jej zmagań i pojawiają się pierwsze efekty.

Ja jestem zadowolona mam nadzieje że ona też.

Zresztą sami przeczytajcie:) co ona o tym sądzi …

http://cerlaczki.wordpress.com/2012/12/17/sposob-na-zycie-odzyskaj-kontrole-nad-soba/

Będziemy Wam zdawać relacje jak Nam idzie. I pisać o naszych postępach.

Jeśli to w dalszej współpracy będzie nam się sprawdzać może zacznę prowadzić kogoś  jeszcze😉

6 uwag do wpisu “Liwia i jej Styl Wellness szyty na miarę.

  1. Pingback: Sposób na życie-odzyskaj kontrolę nad sobą … | Tylko mnie kochaj…

  2. Życzę Liwii sukcesu w osiągnięciu celu. Z taką trenerką powinno się udać. Wsparcie drugiej osoby, która potrafi zrozumieć i wysłuchać jest bardzo ważne. Jeśli jeszcze dołożyć do tego wsparcie najbliższych, to będzie jeszcze łatwiej. Ja też trzymam kciuki za Liwię i za Kamilę. Super projekt dziewczyny!🙂

  3. Pingback: Liwia i jej zmiany (2) | W Stylu Wellness…

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

