Noworoczne postanowienia Po pierwsze zawsze zjedz śniadanie!

Nowy rok już jest a w raz z nim jak zwykle noworoczne postanowienia🙂

Zrobiłam też podsumowanie poprzedniego roku. Z moich postanowień udało się zrealizować niektóre :

1) Zmieniłam zasady żywienia moje i mojej rodziny na zdrowe. Wszyscy jemy to samo. Dużo warzyw zdrowych węglowodanów i białek.

2) Wprowadziłam na stałe aktywność fizyczną i to najlepsze, co zrobiłam. bo zniknęły moje problemy z kręgosłupem, nie mam zadyszki mięśnie są obecne no i endorfiny, które czasem naprawdę niesamowicie pomagają przetrwać🙂

3) Przeczytałam kilka zaległych książek

4) Rozpoczęłam studia.

Czyli jak by nie patrzeć. Część planów udało się zrealizować.

W tym roku chciałabym bardziej jeszcze dopasować kwestie swojego żywienia z racji tego, że moje hormony powariowały a metabolizm działa jak chcę. Chcę wprowadzić trochę zmian, które mogą mi pomóc i poprawić funkcjonowanie moich hormonów i unormować pracę metabolizmu. Oczywiście mogę sięgnąć po proszki i różne specyfiki przepisane przez lekarza, ale jeśli jest możliwość poprawy poprzez zmianę odżywiania i uregulowania posiłków, więc zacznę od tego.

Na początek

1) Będę spożywać 5 posiłków 3 główne i 2 przekąski.

2) Obowiązkowo śniadania (to oczywiście bez zmian)

3) jeść, co 3h (to najtrudniejsze do wykonania, ale czego się nie robi dla zdrowia)

4) Nie będę jeść nic po godzinie 21:00

5) Kolacja bez węglowodanów

Dowidziałam się właśnie, że ryzyko otyłości u kobiet, które nie jedzą śniadań, jest cztery i pół raza większe niż w przypadku kobiet, które śniadania jedzą. Osoby, które nigdy nie jedzą śniadań, są też bardziej narażone na cukrzycę typu 2.

101SSCAM

s63041731

 s63007191

DSCF0231

Zjedzenie czegoś rano po całonocnym okresie niejedzenia wprawia w ruch metabolizm i zapobiega gwałtownym spadkom energii w ciągu dnia. Jeśli jesteś mężczyzną poziom testosteronu w twoim organizmie osiąga szczyt około godziny 8mej rano, podczas gdy najniższy poziom tego hormonu przypada na późne popołudnie. Jeśli zjesz obfity posiłek rano, skorzystasz potem z przypływu metabolicznej mocy:).

Podczas badań przeprowadzonych w Holandii okazało się, że osoby, które jadły duże śniadania złożone głównie z węglowodanów złożonych, (których może dostarczyć owsianka, wysokobłonnikowe płatki, czy omlet z warzywami i pełnoziarnistym tostem), czuły się syte przez dłuższy czas. Efekt ten zawdzięczały między innymi obniżeniu się o 33 % poziomu, greliny* w ich organizmie.

Istotne też jest by jeść możliwie jak najwcześniej, (do 2h po obudzeniu)  Śniadanie daje nam moc na cały dzień. Dłużej czujesz się najedzony i nie odczuwasz nieprzyjemnego ssania w żołądku. A wieczorem nie ma rzucania sie na lodówkę i wyjadania masła z opakowaniem:)  Udowodniono, że osoby, które nie jedzą śniadań, a pierwszy posiłek zjadają ok południa po powrocie wieczorem do domu zjadłyby dosłownie wszystko, co jest w ich zasięgu. Jeśli po pracy robisz zakupy do Twojego koszyka trafią produkty, które rano przy planowaniu zakupów nie miały wcale trafić. Dlatego ja zaczynam jeść śniadania a Ty?

Jutro o tym, dlaczego trzeba jeść by chudnąć : )

Pozdrawiam

Kamila

(hormon „głodu” wytwarzany w żołądku, dwunastnicy, jelicie cienkim)

W tekście wykorzystano informacje z książki ” Opanuj swój metabolizm ” Jillian Michaels

9 uwag do wpisu “Noworoczne postanowienia Po pierwsze zawsze zjedz śniadanie!

  1. Ja nie wyobrażam sobie dnia bez śniadania Rano wstaję taka głodna że chyba bym padła podczas ćwiczeń bez posiłku🙂

    Powodzenia w realizowaniu celów !

  2. właśnie jestem na diecię i ucze się jeść sniadania ale jest postęp od trzech dni mi to wychodzi ! Nowy rok ,nowe postanowienia , mam nadzieje ze wpadniesz na mojego bloga i będziesz mnie wspierać w mojej diecie🙂 blog oczywiście nie jest tylko o diecie🙂
    Zapraszam do siebie , bede tutaj często zaglądać .http://perfektbin.blogspot.com/

    • To trzymam kciuki byś się uzależniła od śniadania. Po tygodniu naprawdę zobaczysz różnice. Zaglądnęłam na bloga. Fajnie tam. Rozmarzyłam się trochę jak zobaczyłam wpis o Gdańsku🙂
      Trzymam kciuki za ciebie i obiecuję wspierać i zaglądać. Pozdrawiam.

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

