Syrop glukozowo- fruktozowy uważaj na niego !

Ostatnio dużo czytam o zdrowiu, zdrowych produktach i dodatkach. W wielu publikacjach pojawia się informacja o syropie glukozowo fruktozowym. Zaczęłam szukać informacji na ten temat i bardziej się tym interesować. No i po przyswojeniu sobie tego wszystkiego okazuje się, że to straszne dziadostwo i bardzo szkodliwe.

Co to w ogóle jest  ten syrop glukozowo- fruktozowy?

 Jest to  oczyszczony i zagęszczony wodny roztwór produktów hydrolizy węglowodanów – cukrów prostych (glukozy i fruktozy).

Syrop otrzymuje się z kukurydzy, przetworzonej na skrobię kukurydzianą. Skrobia ta w dalszej kolejności, z użyciem enzymów lub kwasów, przetwarzana jest do formy syropu, który zawiera 42% fruktozy, 55% glukozy i około 3% innych cukrów.

Syrop glukozowo-fruktozowy ma postać bezbarwnej lub jasnożółtej cieczy. Można go stosować bez konieczności uprzedniego rozpuszczania, co ułatwia rozlewanie do opakowań, dozowanie do produktów i transport. Ma bardzo niską lepkość, sam nie ulega krystalizacji i zapobiega krystalizacji cukru buraczanego (po zmieszaniu). Jest stabilny mikrobiologicznie. Wszystkie te właściwości powodują, że jest przez przemysł spożywczy chętniej stosowany niż cukier.

Dodatkowo jego produkcja jest wiele tańsza niż produkcja cukru!

Znajdziesz go w;

  • dżemach
  • ciastkach
  • jogurtach
  • płatkach śniadaniowych
  • czekoladzie
  • gotowych sosach
  • alkoholach
  • napojach izotonicznych i energetyzujących
  • sokach owocowych
  • sałatkach i konserwach rybnych

Jest też stosowany w piekarnictwie zamiast miodu zwłaszcza w piernikach, stosuję się go, ponieważ ogranicza czerstwienie pieczywa.

Dlaczego jest tak niebezpieczny?

Syrop glukozowo fruktozowy jak widzicie jest stosowany naprawdę na dużą skale w przemyśle spożywczym. Czyli można przypuszczać, że czasem zupełnie nieświadomie, (bo wiele osób jeszcze nie wie, jaki ma wpływ na nasz organizm i nasze zdrowie) spożywamy go sporo.

Dotąd ustalono, że spożywanie dużych ilości produktów zawierających syrop glukozowo-fruktozowy

  • Powoduje szybkie tycie i chroniczną otyłość (fruktoza spożywana nawet w niewielkich ilościach, nastawia organizm na produkcję tkanki tłuszczowej, zwłaszcza gromadzącej się wokół narządów wewnętrznych). Według prof. Grażyny Cichosz, żaden inny składnik diety nie sprzyja otyłości tak, jak fruktoza,
  • Blokuje hormon zwany leptyną 
  • Przyczynia się do cukrzycy typu 2
  • Zakłóca pracę wątroby, przestawia metabolizm na produkcję tłuszczu, ze wszystkiego, co się je.
  • Przyczynia się do zwiększenia możliwości wystąpienia zespołu jelita drażliwego
  • Podwyższa poziom cholesterolu LDT i trójgicerydów

Wyniki najnowszych badań  przeprowadzonych na Uniwersytecie Floryda dowodzą, że dieta, wysokofruktozowa stanowi bezpośrednią przyczynę  rozwoju odporności na leptynę  u szczurów laboratoryjnych. Inne badanie, przeprowadzone na Uniwersytecie Pensylwanii, wykazało, że fruktoza nie zmniejsza poziomu głodu(greliny) tak jak to ma miejsce w przypadku glukozy (znajdującej się min. w cukrze stołowym) U kobiet, które zamiast glukoz spożywały fruktozę, stwierdzono wyższy poziom greliny w ciągu dnia, w nocy i następnego dnia.

Dlaczego organizm reaguje w taki sposób? Cóż z jednego powodu- glukoza jest metabolizowana przez wszystkie komórki organizmu;

Fruktoza musi w tym celu trafić do wątroby. Czasami wysokofruktozowy syrop kukurydziany  oszukuje organizm, tak, iż nie uwalnia on insuliny  i leptyny, czyli dwóch hormonów  wydzielanych po posiłku. Ponadto w przeciwieństwie do naszego zwykłego cukru, syrop  ten nie tłumi  działania greliny której rosnący poziom sprawia, że nasz organizm domaga się kolejnych porcji pożywienia.

Wniosek

Jeśli będziesz za term jadł syrop kukurydziany, łaknienie, które będziesz w efekcie odczuwał (nawet 24h później) sprawi, że spożyjesz większą ilość kalorii niż gdybyś zjadł zwykły cukier. Wysokofruktozowy syrop podnosi także poziom trójglicerydów, co z kolei blokuje działanie leptyny w mózgu, która tym samym nie może powiedzieć ci abyś przestał jeść.

Jednym słowem,  jeśli twoje zdrowie jest dla ciebie ważne lub odchudzasz  się pomyśl o tym by wyszukiwać na etykietach nazwę tej trucizny

W skrócie oznaczana jest ( HFCS) 

CZYTAJCIE ETYKIETY

źródła wykorzystane w tekście;

Wikipedia,

” Opanuj swój metabolizm”  J. Michaels.

5 uwag do wpisu “Syrop glukozowo- fruktozowy uważaj na niego !

  1. super że są osoby które potrafią napisać bardzo mądry wątek .Zapraszam ciebie na mojego bloga gdzie od dwóch tygodni walcze z dięta i ćwiczeniami , na moim blogu znajdziesz przepisy,porady, rezultaty🙂 mam nadzieję że będzie mnie wspierała w moim odchudzaniu !:) Pozdrawiam http://perfektbin.blogspot.com/

    • Dziękuję za miłe słowa. Oczywiście,że możesz liczyć na moje wsparcie. Sama wiem jaka ciężka jest walka z nadprogramowymi kilogramami🙂

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s