Oczyszczanie organizmu c.d.

Tak jak pisałam ostatnio, jestem na wczasach zdrowotnych, gdzie stosuję dietę warzywno-owocową. Autorem tej diety jest dr Ewa Dąbrowska. Dziś już 4 dni stosowania tej diety. Jadąc tutaj, moim zamiarem było zaczerpnąć więcej informacji na temat zdrowego odżywiania, poznać Panią Ewę Dąbrowską i posłuchać jej wykładów, a także nauczyć dzieci zdrowych nawyków oraz spędzić czas wspólnie z mężem i naszymi dziećmi w naturalnych warunkach, blisko przyrody. Większość ludzi przyjeżdża tutaj najczęściej po pierwsze, żeby schudnąć, po drugie, kiedy zdrowie zaczyna im szwankować, po trzecie dlatego, że już tutaj byli i wiedzą, że dieta przynosi efekty. Usłyszałam np. przy obiedzie taką historię opowiadana przez mężczyznę: „Przyjechałem tutaj kiedyś z astmą, wyleczyłem się i kiedy wróciłem do mojej lekarki, powiedziała: po co pan do mnie przyjechał, przecież jest pan zdrowy”. Często przyjeżdżają tu ludzie chorzy na cukrzycę, z podwyższonym cholesterolem, alergiami i innymi schorzeniami. Często pytają się mnie tutaj, dlaczego przyjechaliśmy. Na pierwszy rzut oka nie wyglądamy na chorych i nie jesteśmy otyli, więc dlaczego. Przecież nie muszę czekać aż będę czuła się naprawdę źle, żeby zadbać o swoje zdrowie.

Jakie są moje odczucia po 4 dniach stosowania tej diety? Przez pierwsze 2 dni zdecydowanie przejadałam się, z obawy, że zaraz zgłodnieję po warzywnych i owocowych posiłkach. Potem już wiedząc, że tak się nie dzieje, zmniejszyłam ilość. Okazuje się, że bez problemu jestem w stanie przetrwać od jednego posiłku do drugiego. Trzeciego dnia miałam kryzys i miałam dosyć jedzenia surówek, ale na szczęście mój mąż był przy mnie i pomógł mi wytrwać. Dla mnie uciążliwe są również wzdęcia, które każdego dnia stają się coraz mniejsze  (na szczęście) Jedno co jest niezaprzeczalne i co każdy uczestnik wczasów łącznie ze mną odczuwa, to zwiększona ilość energii. Spowodowane jest to odciążeniem organizmu od trawienia, gdyż do organizmu wraz z surowymi warzywami i owocami dostarczane są enzymy ułatwiające trawienie. Efekt jest taki, że wczoraj wstałam rano o 7 i z własnej nie przymuszonej woli, poszłam pobiegać. Pierwszy raz w życiu miałam siłę i ochotę na cos takiego. Mój mąż jest pod wrażeniem, bo wie jakim jestem śpiochem.

Póki co tyle o moich odczuciach.

Dr Ewa Dąbrowska zainspirowała mnie swoim wykładem, w którym zwróciła uwagę na bardzo istotne kwestie żywieniowe i zdrowotne. Przy kolejnej okazji podzielę się z Wami moim spojrzeniem na temat cukru w naszej diecie i jego wpływem na nasze zdrowie.

Pozdrawiam

Asia🙂

3 uwagi do wpisu “Oczyszczanie organizmu c.d.

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

