Z brukselką w roli głównej.

 

Zaczynam namiętnie s sięgać po warzywa, które są dostępne w sezonie zimowym.  Stwierdziłam, że są bardzo niedoceniane, a szkoda🙂

Ostatnio odkryłam brukselkę. Od dawna wiem, że jest zdrowa i to bardzo. Zawiera dużo Witami z grupy B a także C, E, K oraz kwas foliowy. To niedoceniane przez nas warzywo jest też kopalnią mikro i makro składników (potas, magnez, wapń, mangan).

Wiele osób (w tym także ja) Rezygnuje z brukselki, bo albo nam się źle kojarzy, albo często też jest tak, że zwyczajnie nie potrafimy jej przyrządzić i pozostaje jej charakterystyczny gorzkawy smak nie koniecznie lubiany.

Stwierdzi łam, że skoro taka bogata w składniki odżywcze to chyba poszukam jakiś inspirujących przepisów z brukselką w roli głównej.

obliczgruzji.pl

Pierwsze, co zrobiłam to zaczęłam szukać informacji, na co zwracać uwagę przy kupowaniu i jak pozbyć się goryczki.

By brukselka była dobra warto zwrócić uwagę na to by była zielona i zwarta, pierwsze listki nie były przywiędłe i nie odchodziły od główki. Wtedy jest ryzyko, że w środku może być już nieświeża. A jeśli chodzi o pozbywanie się goryczki To wyczytałam, że zabija ją niska temperatura, więc warto po umyciu i przygotowaniu do gotowania wrzucić ją na trochę do zamrażalnika. Następnie wrzucamy ją na wrzątek i do gotowania dodajemy sól i odrobinę cukru. Ten powinien też poradzić sobie z goryczką. Ja Wytestowałam na początek przepis na brukselkę z bułką tartą. Przygotowałam ją do gotowania w ten właśnie sposób i po ugotowaniu odcedziłam wrzuciłam na patelnie na masło jak wszystko się lekko zarumieniło dosypałam bułki tartej i obsmażyłam całość na złoto. Wiecie, co wyszło pyszne.

Zero goryczki, brukselka rewelacja! Zainspirowana ty pomysłem zaczęłam szukać inspiracji i znalazłam jeszcze kilka przepisów, które zamierzam przetestować z racji tego, że jest okres postu. Będą jak znalazł

Przepisy pojawią się już wkrótce

Znajdziecie min.

Zapiekankę z brukselki

Makaron razowy z brukselką i fetą

Zupa cebulowa z brukselką

Brukselka z orzechami i sosem sojowym.

Już mi ślinka cieknie J A Wam???

5 uwag do wpisu “Z brukselką w roli głównej.

    • proszę bardzo🙂 Jak chcesz wiedzieć więcej o kosmetykach Oriflame to zaglądaj na drugi blog. Co prawda jest dopiero w rozbudowie ale już jakieś recenzje pierwsze są🙂 Zapraszam Cię

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

