Chleb razowy chłopski z automatu – przepis

Już od dawna jestem szczęśliwą posiadaczką automatu do wypieku chleba. Ale jakoś nigdy nie było okazji by Wam o tym napisać. Piekę w nim rózności: bagietki, słodkie bułeczki, brioszki, ciasta i chleby. Ale przydaje mi się bardzo również do wyrabiania ciasta i smażenia komfitur.

Dziś postanowiłam wrzucić Wam moje wczorajsze dzieło. Dodam, że ten akurat przepis testowałam   pierwszy raz i bałam się czy wyrośnie i będzie smaczn, ale wyszedł bardzo okazały bochenek no i smaczny.

CHLEB RAZOWY CHŁOPSKI

Składniki na 1500g

  • Woda 650ml
  • Sól 2 i1/2 łyżeczki (dodam że spokojnie mogą byc dwie)
  • Mąka pszenna razowa
  • Mąka żytnia razowa
  • Drożdże suszone
  • Garść pestek słonecznika
  • 2 łyżeczkii siemienia lnianego.

Przygotowanie w automacie

Wszystko wrzucamy do maszyny w kolejności : woda, sól, dwa rodzaje mąki i drożdże. Zamykamy automat wybieramy odpowiedni program (w zależności od automatu) ustawiamy wagę, stopień zarumienienia skórki i uruchamiamy urządzenie. Nasiona dorzucamy po sygnale który pojawi się w trakcie dodawania. Program trwa 3godziny i 15 min. Potem już możemy się delektować ciepłym bochenkiem i cudownym aromatem pieczonego chleba w domu.

SMACZNEGO🙂

4 uwagi do wpisu “Chleb razowy chłopski z automatu – przepis

Zostaw ślad że byłeś i czytałeś, :) Chętnie też zaglądam do moich czytelników.

